JUST DIGITAL BLOG

איך נדע שהקמפיין הממומן שלנו משתלם?

איך נדע שהקמפיין הממומן שלנו משתלם?

החלטתם להשקיע בקמפיין ממומן בגוגל או ברשתות החברתיות (ואולי גם משולב?), הבנתם יחד עם הקמפיינרים שלכם בדיוק מהו התקציב, העליתם מודעות, השקעתם מחשבה, נוצר קופי מעולה ותמונות וגרפיקות שמשקפות בדיוק את בית העסק, וכעת עולה השאלה הגדולה האם ההשקעה בקמפיין הממומן אכן משתלמת הלכה למעשה?

ב-Just Digital המטרה שלנו היא מראש לחזות יחד אתכם מהו החזר ההשקעה הנכון עבורכם. לא רק לעשות עבורכם עבודה טכנית שתביא לידים ורכישות, אלא עבודה שיווק שתיכנס הישר אל תוך העסק שלכם. מטרתנו היא להיות אתכם באותה הסירה.

עכשיו אחרי הספיץ' הקצר שעשינו על עצמנו, הישר אל המאמר ובו ריכזנו עבורכם 8 נקודות חשובות שיעזרו לכם להבין האם הקמפיין או הקמפיינים שלכם אכן מצדיקים את עצמם, או שיש צורך בחשיבה מחודשת.

1. מגדירים מטרות מראש

זה נשמע קצת בסיסי אנחנו יודעים… אבל שתדעו לכם שפעמים רבות ישנם לקוחות (וגם חברות שיווק וקמפיינרים) שפשוט קופצים אל המים. בלי יותר מדי. כן קמפיין לא קמפיין. מה שנקרא – מציאות שחור ולבן.

דברים לא באמת עובדים ככה. או לפחות לדעתנו, אסור שאופן העבודה יתבצע בצורה שכזאת.

לפני שאתם מתחילים, תשאלו את עצמכם: מה המטרה של הקמפיין שלכם?

  • האם אתם רוצים להגדיל מכירות?
  • או אולי להביא לידים?
  • אתם רוצים לייצר מודעות למותג שלכם? או אולי להפוך את העסק שלכם למותג?

אל תפקפקו במטרות האלו שכן יעדים הם המצפן שיקבע אם הקמפיין מצליח או לא. הם אלו שיאפשרו לנו להתחיל ולמדוד את עצמנו.

דוגמה:
אם המטרה היא להביא 50 לידים בחודש בתקציב של 5,000 ש"ח, כל ליד אמור לעלות פחות מ-100 ש"ח כדי שהקמפיין ייחשב משתלם.

2. בוחנים את מדד ה-ROAS

יצא לכם לשמוע את הקמפיינר שלכם ממלמל משהו בסגנון 'רואס'? נתעכב רגע על המונח הזה כיוון שהוא מאוד, אבל מאוד חשוב.

ROAS (Return On Ad Spend) הוא הכלי הכי טוב להבין את יעילות הקמפיין. במילים פשוטות: כמה הכנסות הקמפיין יצר עבור כל שקל שהשקעתם.

איך מחשבים רואס?

נלך על דוגמה מתמטית פשוטה: אם השקעתם 1,000 ש"ח בקמפיין והכנסתם 4,000 ש"ח מהמכירות שהגיעו ממנו, ה-ROAS שלכם הוא 400%.

אבל רגע, מה נחשב לרואס טוב?

למען האמת שאין באמת מדד אחד מדויק. זאת כיוון שלכל עסק יש את המאפיינים שלו.

עלינו לחשב זאת, לבחון את התוכנית העסקית שלכם, להבין כמה אתם רוצים להרוויח מהקמפיין, ועל-בסיס זה לפעול.

הרי ייתכן מצב שבו נקדם עורך דין בגוגל, קמפיין שיכול לעלות למשל 5,000 ש"ח בחודש. כל מה שעורך הדין צריך לעשות הוא לסגור תיק אחד קטן בשווי של עשרות אלפי שקלים, והרי לנו רואס יוצא מן הכלל.

יחד אתכם, נבין במדויק את מדד הרואס שאנו צריכים ורוצים לעמוד בו.

3. בודקים את יחס ההמרה

אבל רגע, מה בפועל? מה עושים ביום יום או בשיחות החתך כדי להבין אם הקמפיין הממומן עובד עבורנו או לא?

יחס ההמרה הוא המדד שאתם צריכים להכיר עתה.

יחס ההמרה הוא היחס בין כמות האנשים שהקליקו על המודעה הממומנת שלכם לבין כמות הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה (רכישה, השארת פרטים וכו').

למה זה חשוב?

אחוזי המרה נמוכים יכולים להצביע על בעיות במודעה עצמה, אולי בדף הנחיתה או בקהל היעד שלכם (למשל בגוגל ייתכן ונחליט שמילות המפתח לא נכונות, וברשתות החברתיות ייתכן ונבין שקהלי היעד שנחשפים למודעה לא טורגטו בצורה נכונה).

2 טיפים מרכזיים ליחס המרה נמוך:

  • וודאו שהדף שאליו המודעה מובילה רלוונטי, ברור, מניע לפעולה ונטען במהירות.
  • בצעו A/B Testing למודעות שלכם כדי להבין מה עובד טוב יותר. לעולם אל תסתמכו על מודעה אחת בלבד. (ואם יש לכם קמפיינר, אז תוודאו מולו שיש כמה וריאציות למודעה).

4. עוקבים אחרי עלות לליד (CPL)

עורכים קמפיין שופינג לאיקומרס? אתם יכולים לדלג על הטיפ הזה.

אם המטרה שלכם היא לידים, מדד ה-CPL הוא קריטי. CPL במשמעות Cost Per Lead – כלומר עלות לליד.

לדוגמה:

אם כל ליד עולה לכם 20 ש"ח, אבל אתם מוכרים מוצר שעולה 50 ש"ח בלבד – ייתכן שזה פחות ישתלם לכם.

אנחנו כמובן מדגימים חישובים פשוטים, וחשוב להיכנס לעובי הקורה כשרוצים לחשב את העלות פר ליד.

5. משווים את התוצאות למדדי הבנצ'מרק

תמיד טוב להשוות את התוצאות שלכם לנתונים מהענף שבו אתם פועלים.

לדוגמה:

אם אתם בתחום האיקומרס, אחוזי המרה ממוצעים נעים סביב 1%-3%.

בתחום השירותים? אחוזי המרה של 5%-10% הם סבירים בהחלט.

כלומר, תמיד תעשו השוואה למי שדומה לכם, אל תנסו לערוך השוואות שאף עלולות לתסכל אתכם, אל מול ענפים שלא רלוונטיים לתחום שאתם מקדמים.

אם אתם רואים שהקמפיין שלכם רחוק מהממוצע, ייתכן שצריך לכוונן אותו מחדש.

אנחנו תמיד, אבל תמיד מחפשים נורות אדומות בעת ניהול הקמפיינים שלנו. תמיד יש מה לשפר, וביקורת עצמית היא קריטית להצלחה.

6. מנתחים את איכות הקהל

לא כל קליק שווה את הכסף שלכם.

אם אתם מקבלים הרבה תנועה לאתר / דף הנחיתה, אבל מעט המרות, יכול להיות שאתם לא פונים לקהל הנכון.

זהו סעיף שרלוונטי יותר לרשתות החברתיות מאשר לקמפיין ממומן בגוגל, אבל גם בגוגל ייתכן שקהל היעד שלנו התפספס בעת בחירת מילות המפתח לקידום.

באופן כללי, בעת שמנהלים קמפיינים ממומנים, חשוב לנתח כל העת את הקהלים שלחצו עלינו, וכל שכן שהמירו:

  • מה חתכי הגילאים?
  • מה המגדר?
  • מאילו אזורים?

בגוגל אנחנו יכולים לומר לכם שאלו הם מדדים שלרוב אינם תורמים באופן משמעותי. ברשתות החברתיות מדובר בהבדל של שמיים וארץ.

7. עוקבים אחרי מגמות לאורך זמן

קמפיין ממומן הוא לא "שגר ושכח". חשוב לעקוב אחרי הביצועים לאורך זמן ולזהות מגמות:

האם העלות להמרה יורדת או עולה?

האם אחוזי ההמרה משתפרים?

האם ישנן מילות מפתח בגוגל שמביאות הקלקות אך לאורך זמן קצב ההמרות מהן הוא נמוך? שכן ייתכן ועדיף שנשים את התקציב על מילים שתפקדו טוב יותר.

את המגמות הללו חשוב כל הזמן לבחון, ואם יש לכם קמפיינר שמנהל עבורכם את הקמפיינים הממומנים, זוהי בהחלט שאלה שאתם יכולים להציף מולו.

8. בודקים את ההשפעה הכוללת

כאן זהו טיפ מעט למתקדמים, לא בטוח שאתם זקוקים לו כרגע, אבל אנחנו מאוד ממליצים על כך.

ישנן מערכות שונות שיכולות לאפשר לנהל את הלקוחות / הרוכשים בצורה טובה יותר, דוגמת מערכות CRM שונות.

מערכות שכאלו יאפשרו לכם לשמור ולזכור כל ליד וכל רוכש שביצע רכישה / פניה באתר, כל לקוח ולקוחה.

האם הם המליצו? האם הם הרחיבו אתכם את הפעילות? הפכו לרוכשים חוזרים?

קמפיינים ממומנים יכולים להשפיע על בית העסק לא רק בטווח הקצר, וחשוב שנביט ונבחן את ה'לונג רן'.

וזה בדיוק מה שאנחנו עושים ב-Just Digital

Just Digital סוכנות שיווק שעובדת לא רק עבורכם, אלא יחד אתכם.

אנחנו מאמינים ששיווק מוצלח מתחיל בראש ובראשונה בתקשורת ובשיתוף הפעולה הורה שבינינו לבין הלקוחות שלנו.

כשהתקשורת היא טובה, כשאנחנו מחליפים מידע ורשמים, מסיקים מסקנות ומשנים ומשכללים את תוכנית הפעולה שלנו תוך כדי תנועה; הרי שדברים טובים קורים.

את כל המדדים הללו, והרבה מעבר לכך, אנו משקפים ללקוחותינו.

פנו אלינו בכל שאלה.