JUST DIGITAL BLOG

מתי ניעזר בפרסום ממומן ביוטיוב?

מתי ניעזר בפרסום ממומן ביוטיוב?

יוטיוב הוא אחת מן הפלטפורמות הגדולות בעולם לצריכת תוכן וידאו, והוא משמש לא אחת גם בתור מנוע חיפוש שדרכו קהלים מחפשים מידע, מדריכים ושלל סרטונים שונים שעונים על הרצונות ותחומי העניין שלהם.

פרסום ממומן ביוטיוב הוא יצור קצת שונה מיתר אפיקי הפרסום הממומן שיש לנו בענקית החיפוש.

הוא מאפשר לנו להגיע לקהל יעד מפולח ולחשוף את המותג / העסק בפני צופים המעוניינים במידע, מוצרים או שירותים שיכולים להתאים להם. ועם זאת, עלינו לזכור שאין מדובר כאן בחיפוש אקטיבי! אין מדובר בגולש שחיפש מכונת כביסה אקטיבית ורצה לראות לפניו קרוסלת מוצרים של מכונות כביסה עם מחירים בגוגל שופינג.

אנחנו בעצם מציגים את עצמנו בפני הגולשים שלא בהכרח ביקשו לראות את הפרסומת שלנו.

אם ככה, למה בכלל שנפרסם באופן ממומן ביוטיוב? ולמי זה באמת מתאים?

מתי כדאי לנו לשקול לפרסם באופן ממומן ביוטיוב ?

כאשר המוצר או השירות שאנחנו מציעים מצריך הדגמה או הסבר ויזואלי, יוטיוב יכול בהחלט להיות רלוונטי ולהתברר כפלטפורמה אידיאלית. למשל הדגמה של אפליקציה חדשנית, מוצרים טכנולוגיים, תוכנות, פתרונות מורכבים או כל דבר שדורש המחשה ויזואלית שממש תסביר לגולשים מי אנחנו ומה אנחנו מציעים.

יתרון נוסף וחשוב שעומד לרשות יוטיוב, הוא שמדובר בפלטפורמה שמספקת מערכת טרגוט טובה ושמאפשרת לפנות לקהל ספציפי בהתאם לתחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, גיל ואפילו היסטוריית צפייה.

אולם ההיבט החשוב מכול באפיק השיווקי הזה הוא הפן המיתוגי. פרסום ביוטיוב מתאים במיוחד כאשר רוצים לבנות מודעות למותג לאורך זמן.

בניגוד לקמפיינים שמכוונים להנעה מיידית לפעולה, מודעות ביוטיוב מאפשרות חשיפה מתמשכת, ולעיתים קרובות הצופים זוכרים את המותג גם לאחר הצפייה (או לאחר מספר של צפיות בכל פעם שבה המודעה קפצה).

מדובר כאן באסטרטגיה שמבוססת על מטרה ארוכת טווח – למשל בניית מותג חדש (נניח חברת ביטוח חדשה שרוצה לפרוץ לשוק), יצירת קהילה סביב מוצר מסוים או השקת סדרת מוצרים – עסקים שאלו הן מטרותיהם השיווקיות, יכולים להפיק תועלת רבה מן הפלטפורמה.

אבל יש גם סייגים לפרסום ביוטיוב

למרות היתרונות, לא תמיד פרסום ממומן ביוטיוב הוא הבחירה הנכונה או העדיפה.

במידה ויש לנו שיקולי תקציב לשם הדוגמה, הרי שייתכן מאוד (מאוד) ונשים את הפרסום הממומן ביוטיוב בצד, לפחות לעת עתה.

אתגר מרכזי נוסף וחשוב הוא היכולת שלנו ליצור תוכן איכותי. הסרטון הפרסומי חייב להיות מושקע, מקצועי ומעניין, אחרת הצופים פשוט ידלגו עליו או יתעלמו ממנו. מדובר בין כה וכה בקהל צופים מאוד נוקשה שרק מבקש לדלג את הסרטון, לכן – חשוב שנדע כיצד לתפוס את תשומת הלב על הצד הטוב ביותר.

יצירת סרטונים דורשת תקציב, זמן וידע טכני (במידה ואתם מבקשים להפיק את הסרטון בכוחות עצמכם). אין לכם את היכולת להפיק סרטון וידאו איכותי? נאמר בעדינות שמוטב יהיה לזנוח בצד את פלטפורמת היוטיוב, לפחות עד שהדברים יתאפשרו.

מחפשים המרות מידיות? הניחו את היוטיוב בצד

משתמשים רבים נכנסים ליוטיוב כדי לצפות בתוכן בידורי או לימודי, ולא בהכרח כדי לרכוש מוצר באותו הרגע. הם מנצלים את שעות הפנאי שלהם, ובטח לבטח שלא מחפשים לפגוש באי אילו פרסומות שונות.

לכן, אם אתם מבקשים להשיג המרות מידיות, דעו שיוטיוב היא לא הפלטפורמה לכך. היא יכולה להיות עבורנו כשחקן עזר, כ'תומך לחימה' אבל בטח שלא כקמפיין הפרסומי שיהיה בחזית.

התקציב מוגבל? חובה עלינו לפנות לאלטרנטיבות

נאמר זאת חד וברור: אם התקציב שלכם מוגבל, פרסום ביוטיוב עלול להתברר כאכזבה מרה. השקיעו במה שיביא לכם פניות, במה שיסייע לעסק שלכם לצמוח כאן ועכשיו.

יחד איתנו ב-Just Digital נשמח לבחון מהם האמצעים השיווקיים הנכונים ביותר עבורכם, בין אם מדובר בפרסום ממומן במנועי החיפוש, ובין אם מדובר בפרסום באמצעות שלל הרשתות החברתיות השונות.

נבחן כיצד התקציב שלכם יוכל להיות מנוצל ומתועל כהלכה.

אז… מה השורה התחתונה?

פרסום ממומן ביוטיוב הוא כלי מעולה, ויש לו את המאפיינים שלו שיכולים להתאים לצרכים שיווקיים שונים.

יוטיוב יכול בראש ובראשונה לסייע לעסקים לבנות מותג, להגיע לקהל מפולח ולהעביר מסר בצורה אפקטיבית. כל שכן כאשר מדובר במסר מורכב.

מנגד, אם הצורך של העסק שלכם הוא להגביר קצב מכירות / פניות ובאופן מהיר, הרי שזהו לא המקום הנכון לשים בו את התקציב.

כמו בכל פלטפורמה, ההצלחה תלויה בתכנון נכון, יצירת תוכן איכותי ואופטימיזציה מתמשכת של הקמפיינים, כדי לוודא שההשקעה מניבה את התוצאות הרצויות. אם אתם מחפשים צוות מנוסה שייקח את המושכות במאמצי השיווק הדיגיטליים שלכם, נשמח להיות לכם לעזר. 

Just Digital – סוכנות שיווק 360