פרסום תוכן ממומן (או שייתכן ותפגשו ברשת במי שמכנים אותו כ'פרסום נייטיב' או באנגלית: Native Advertising) הוא שיטת פרסום שבה התוכן עצמו מהווה את מוקד המשיכה, ולא רק המסר הפרסומי.
מדובר במאמרים, סרטונים, מדריכים, פודקאסטים או כל צורת תוכן אחרת שמופצת באמצעות פלטפורמות דיגיטליות (לרוב אתרים חדשותיים), ונראית כחלק טבעי מהפיד של המשתמשים. למשל באתרים דוגמת YNET, MAKO וכיוצא בזאת, הרי שנראה כתבות פרסומיות שישתלבו באופן כמעט טבעי יחד עם הכתבות החדשותיות האמיתיות (אך הכתבות הממומנות יעוטרו בתגית 'תוכן ממומן' כדי שחלילה לא תתרחש הטעיה).
מטרת התוכן הממומן היא לא 'לדחוף' מוצרים / שירות באופן ישיר, אלא להעניק ערך אמיתי לקהל היעד – בין אם מדובר בטיפים מקצועיים, סיפורי הצלחה, מידע על פתרונות אפשריים לבעיה כלשהי או השראה. כאשר התוכן מעניין, רלוונטי ומניע לפעולה, הוא מושך אליו משתמשים שבאמת מתעניינים בתחום, מה שהופך אותם ללקוחות פוטנציאליים איכותיים הרבה יותר.
איך פרסום תוכן ממומן עוזר לאסוף קהל יעד איכותי?
אחד היתרונות המרכזיים של פרסום תוכן ממומן הוא ביכולת שלו לסנן ולמשוך קהל יעד שמתעניין בפועל במה שיש לנו להציע.
למשל: אם נפרסם כתבה בנושא 'פורמולת צמחי המרפא החדשנית שמפחיתה סטרס באופן דרמטי', הרי שאנשים שסובלים ממתח נפשי מתמשך, עשויים בהחלט למצוא בכך עניין ולעיין באריכות בכתבה שלנו.
כאשר משתמש נחשף למאמר או שמספק לו מידע רלוונטי, הוא יקדיש זמן לקריאה, לצפייה או להאזנה לתוכן. מכאן נוכל לקחת את המושכות בכמה אופנים:
טופס יצירת קשר בכתבה הממומנת
קודם כל, אם הגולשים שלנו ימצאו עניין בכתבה, ויבקשו לקבל פרטים נוספים, הרי שמי אנחנו שנמנע מבעדם לעשות זאת? 🙂
חשוב לשתול בכתבות הממומנות פרטי התקשרות עם בית העסק, לרבות טלפון, וואטסאפ אם אפשר, וכמובן טופס יצירת קשר לקבלת פרטים נוספים.
ניוזלטר פרסומי
דבר נוסף שנוכל לעשות, הוא להטמיע טופס הרשמה לניוזלטר, ובכך לאסוף קהל יעד איכותי שימשיך לקבל מאתנו פרסומות שיווקיות על המוצר שאנו מפרסמים.
וגולת הכותרת – פרסום חוזר ברשתות החברתיות
יותר מכל מה שציינו כאן, פרסום תוכן ממומן הוא כלי נהדר וחשוב לצבירת קהל יעד איכותי לפרסום ברשתות החברתיות.
כך למשל, נוכל להטמיע קוד ש'יסמן' עבורנו גולשים שקראו למעלה מ-50 אחוז מן התוכן שכתבנו.
נחליט שרק הגולשים שהביעו עניין וגללו למעלה כ-50 אחוז מן הכתבה, יקבלו לאחר מכן פרסום חוזר ברשתות החברתיות דוגמת פייסבוק ואינסטגרם.
מהן הפלטפורמות המרכזיות לפרסום תוכן ממומן?
ישנן מספר פלטפורמות שבהן ניתן לקדם תוכן ממומן, וכל אחת מהן מתאימה לסוגים שונים של עסקים וקהלים.
1. טאבולה ואאוטבריין
בראש ובראשונה, כאשר מדברים על תוכן ממומן, הרי שבמילים אחרות מתכוונים לרשתות המלצות התוכן Taboola ו-Outbrain.
פלטפורמות אלו מאפשרות לקדם מאמרים באופן ממומן דרך אתרים שונים דוגמת אתרים חדשותיים ואתרי תוכן שונים.
2. רשתות חברתיות
לעתים גם הרשתות החברתיות יכולות להתברר כפלטפורמה יעילה לפרסום תוכן שיווקי.
לינקדאין היא פלטפורמה מצוינת לפרסום תוכן ממומן בתחום העסקי למשל.
יוטיוב ופייסבוק (ובה גם אינסטגרם) מאפשרות לקדם סרטוני וידאו שלעתים יכולים לתפקד כ'תוכן' לכל דבר ועניין עם מידע חשוב שיכול לרתק את הגולשים. גם משך הצפייה בסרטון, יכול להפוך לתנאי שבאמצעותו נצבור קהל יעד איכותי (רק מי שצפה בסרטון למעלה מ-X שניות, ימשיך לקבל פרסום חוזר על המוצר / השירות).
כמובן נציין שבחירה נכונה של פלטפורמת הפרסום תלויה בקהל היעד שלכם, בסוג התוכן שאתם יוצרים ובמטרות השיווקיות שלכם. וב-Just Digital נשמח לאפיין אתכם את אופן הפרסום הנכון ביותר לעסק שלכם.
למרות הכל, לא הכל ורוד בפרסום תוכן ממומן
למרות היתרונות הרבים, לפרסום תוכן ממומן ישנם גם אתגרים שחשוב שניקח בחשבון.
קודם כל, יצירת תוכן איכותי דורשת זמן, יצירתיות והשקעה. ולא, אל תמהרו ללכת ל-GPT ולבקש ממנו כתבה. אתם צריכים לשבת ולהשקיע 🙂 לתת תוכן ייחודי, מידע ש'יפיל לגולשים שלכם את הלסת'. אם תהיו גנריים ובנאליים, הרי שמדובר בלזרוק תקציב פרסומי לפח.
אותו הדבר גם לגבי סרטונים; אם אתם מפרסמים סרטון שלא ערוך טוב, שהתסריט לא יעיל או שבעצם לא מספק כל ערך אמיתי, הקהל שלכם פשוט ימשיך הלאה, וההשקעה לא תשתלם.
פן נוסף הוא המדידה של אפקטיביות הקמפיין.
בשונה מפרסומות ישירות שמודדות הצלחה דרך מספר קליקים או המרות, תוכן ממומן פועל בראייה ארוכת טווח.
אם ממש ניכנס לנעליהם של הגולשים, הרי שהמשתמשים עשויים לקרוא את המאמר הממומן שלנו היום, אך לבצע רכישה רק בעוד שבועות או חודשים. הם יראו אותנו פעם אחת במאמר, פעם נוספת בפרסום חוזר ברשתות חברתיות וכן הלאה וכן הלאה. ההחלטה לבצע את הרכישה / הפנייה הלכה למעשה, יכולה לקחת זמן.
לכן, חשוב לבנות אסטרטגיית מעקב ומדידה שתסייע להבין כיצד הקהל מתקדם במשפך השיווקי. וכן.. גם חשוב להיאזר בסבלנות. להבין שהמהלך השיווקי הוא שונה מפרסום מידי לקבלת תוצאות מידיות.
להגיע לקהל היעד שלנו בדרך הנכונה
לסיכומו של… פרסום תוכן ממומן הוא לא דרך להגיע לקהל רחב, אלא שיטה חכמה למשוך את האנשים הנכונים – לזקק את אלו שבאמת מתעניינים במה שיש לעסק שלנו להציע.
באמצעות תוכן איכותי וניתוח התנהגות הגולשים שמעיינים בתוכן שכתבנו, ניתן לבנות קהל יעד איכותי, חם, ולייצר המרות/רכישות איכותיות בטווח הארוך.
מעוניינים לצאת לדרך? רגע לפני, בואו נעשה חושבים יחד. ב-Just Digital נשמח לבנות יחד אתכם את האסטרטגיה הנכונה.