JUST DIGITAL BLOG

קידום ממומן בטאבולה

קידום ממומן בטאבולה

לרוב כשאנחנו מדברים על קידום ממומן, הרי שבמסגרת אפיקי השיווק הדיגיטלי עולות לנו מיד פלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק (ובה גם אינסטגרם), טיק טוק ואולי גם לעתים לינקדאין.

אולם לצד פלטפורמות חשובות אלו, ישנה גם מערכת נוספת שלעתים יכולה להפוך לחלק בלתי נפרד מתוך מערך השיווק הדיגיטלי שלנו, ושמה הוא טאבולה (Taboola). זוהי מערכת המציעה את האפשרות לקדם תוכן שאנו כותבים באופן ממומן בתוך אתרי תוכן שונים ובראשם אתרים חדשותיים (אם כי לא רק).

היא מציעה פתרון ייחודי לקידום תוכן שמשלב בין פרסום יעיל עבור שירות או מוצר מסוים, לבין מיתוג העסק באופן שמאפשר לעסקים להגיע לקהל איכותי.

איך עושים את זה? מתי זה מומלץ? בשיווק כמו שבשיווק, אין כאן שאלות של כן, לא. ולשם כך יצרנו עבורכם את המדריך הבא.

מה זה קידום תוכן ממומן?

קידום תוכן ממומן הוא שיטה שמאפשרת למפרסמים לחשוף את התוכן שלהם לקהלים שונים דרך אתרי תוכן פופולריים.

בשונה מפרסומות רגילות (כמו באנרים שאנחנו רואים בצידי המסך והם משווקים דרך מערכת הקידום הממומן של גוגל), קידום תוכן ממומן משתלב באופן טבעי כחלק מהתוכן באתר. הוא נראה כמעין כתבה חדשותית, רק שהיא מסומנת ככתבה ממומנת (כדי שלא להטעות את הגולשים).

המטרה היא לספק לגולשים חוויית גלישה אינפורמטיבית יותר. לא עוד פרסומת צעקנית, כי אם מקור מידע שיהיה עשוי לעניין אותם, ממש כמו כתבה לכל דבר ועניין.

עד כמה זה נראה כמו כתבה? הכותרות והתמונות בתוכן הממומן נראות כמו תוכן רגיל באתר, והן משתלבות בין מגוון הפרסומים החדשותיים שאותו אתר חדשות העלה. עם זאת, הן מופרדות מעט באזור משלהן, ובלחיצה עליהן הגולש עובר לאתר היעד עם התוכן השיווקי של המפרסם; בין אם זה מאמר בבלוג או דף נחיתה ייעודי.

שימו לב כיצד כתבה ממומנת בטאבולה נראית:

  • יש לנו תגית שמראה שמדובר בתוכן שמפורסם מטעם פלטפורמת Taboola
  • מתחת לכותרת עצמה, רשום לנו שם אתר היעד וגם תגית 'ממומן' שלא מותירה כל ספק אצל הגולש

דוגמה לפרסום בטאבולה באתר YNET

אז אחרי כל ההקדמה הזאת – מה זה טאבולה?

ייתכן ששמעתם על טאבולה, ייתכן ששמעתם על אאוטבריין (לכך כבר נתייחס בהרחבה במאמר אחר) וייתכן ששמעתם על 2 המערכות הללו בעת ובעונה אחת.

טאבולה כמו אאוטבריין, היא אחת מן הפלטפורמות המובילות בעולם לקידום תוכן ממומן. אאוטבריין היא בעצם פלטפורמה מתחרה שלה (וגם משלימה שלה, ונסביר על כך בהמשך).

הפלטפורמה של אאוטבריין מציגה המלצות תוכן מותאמות אישית לגולשים במאות אתרי תוכן גדולים, כגון חדשות דוגמת YNET, מגזינים וגם אתרי נישה. ההמלצות האלו יכולות להופיע תחת כותרת כמו שהצגנו מעלה, ולעתים גם בתגיות נוספות דוגמת: "כתבות מומלצות עבורך", "אולי יעניין אותך גם", "פופולרי ברשת" וכן הלאה.

אם גולש קורא מאמר באתר חדשות, בסוף הכתבה או בצידו, טאבולה תציג לו קישורים למאמרים ותכנים ממומנים שיכולים לעניין אותו, בהתאם לתחומי העניין והיסטוריית הגלישה שלו.

דרך הפלטפורמה של טאבולה אנחנו מקימים את הקמפיין, יוצרים את המודעה כפי שהיא מוצגת באתרי התוכן השונים, ופוצחים במלאכת ניהול הקמפיין השוטף.

ומה ההבדל בין טאבולה לאאוטבריין?

כאמור, לצד קידום ממומן טאבולה, קיימת פלטפורמה דומה בשם אאוטבריין (Outbrain).

בתכל'ס? שתיהן מציעות שירותים דומים ואפילו זהים, אך יש מספר הבדלים שחשוב להכיר:

קהל יעד ואתרי שותפים

בעוד ששתי הפלטפורמות משתפות פעולה עם אתרי תוכן גדולים, הרי שחשוב לדעת שלכל אחת מהן רשת שותפים ייחודית.

למשל, טאבולה רשאים לפרסם את הכתבות הממומנות ב-YNET, בעוד שאאוטבריין רשאים לפרסם את הכתבות שלהם ב-MAKO.

לעיתים, הבחירה בין קידום ממומן טאבולה לבין קידום ממומן באאוטבריין תהיה תלויה באתרים שהקהל שלנו גולש, ו…. כן – גם ניסוי וטעיה. אחרי הכל, אי אפשר להסיק מסקנות ללא A/B TESTING.

מודל תמחור

המודל הכללי דומה לתשלום פר קליק כמו שנהוג במערכת הקמפיינים הממומנים של גוגל, אך ישנם הבדלים קטנים באופן החישוב ובאופן שבו האלגוריתם של כל פלטפורמה מתעדף את הצגת התוכן.

לא נרחיב על כך יתר על המידה שכן זהו מדריך שלם בפני עצמו.

קהל יעד

במקום מסוים טאבולה נחשבת למובילה יותר בשוק הבינלאומי, בעוד שאאוטבריין לעיתים נחשבת ליעילה יותר עבור קהלים מסוימים בישראל.

נשוב ונאמר שבמקרים רבים, אין מנוס מלבצע AB TESTING ולבחון איזו מבין הפלטפורמות מציגה לנו ביצועים טובים יותר.

מתי כדאי להיעזר בקידום ממומן בטאבולה?

בגדול, פרסום בטאבולה כרוך בהוצאה כספית בלתי מבוטלת. זהו פרסום שבאופן חד-משמעי יגדיל לכם את הוצאות השיווק, ולכן יש לקחת בחשבון את העלות מול התועלת.

פרסום תוכן ממומן יעיל לבניית מודעות למותג. כך שאם המותג שלכם חדש ואתם רוצים להגיע לקהל רחב, טאבולה תאפשר לכם לשלב את התוכן שלכם באתרים מובילים ולבנות אמון בקרב הקהל.

האם אתם בהכרח רוצים למתג את עצמכם? או זקוקים ללידים / רכישות כאן ועכשיו? הצורך והתקציב הפנוי, הם אלו שיכריעו את הכף.

עסקים רבים משתמשים בטאבולה כדי לקדם מאמרים בעלי תוכן שיווקי שמטרתם לספר לקהל היעד על מוצר או שירות שעשוי לעניין אותם.

ה-מטרה של קידום בטאבולה היא לרכז קהל יעד איכותי

החלטנו להקדיש לכך פסקה שלמה, כיוון שזוהי האסטרטגיה המובילה בפרסום תוכן ממומן.

לרוב, כאשר נבקש לפרסם תוכן ממומן בטאבולה או בפלטפורמות אחרות, הרי שנעשה זאת כדי 'לצבוע' קהל יעד איכותי עבור פרסום חוזר ברשתות החברתיות.

למשל:

נניח ונפרסם כתבת תוכן מרשימה ומעניינת בנושא פתרון טבעי לנחירות שמאגד בתוכו מוצר חדשני ופשוט שמותקן על האף.

נטמיע בעמוד הכתבה שנפרסם בטאבולה, קוד של פייסבוק וקוד נוסף עם פקודה שאומרת כך: גולשים שגללו עד ל-50% מכלל התוכן שבכתבה, ובכך למעשה הביעו בה עניין, 'ייצבעו' על-ידי הקוד של פייסבוק ויצורפו למאגר קהל יעד שאנו בונים לפרסום חוזר בפייסבוק ואינסטגרם.

בכך למעשה, אנחנו יוצרים קהל יעד איכותי וממוקד יותר, ויכולים לשווק לאותו הקהל מודעות חוזרות בפיד של פייסבוק ואינסגטרם.

מאפייני התוכן בטאבולה

לא כל תוכן מתאים לפרסום תוכן ממומן, ואם כבר בחרנו לשים תקציב שיווק על פלטפורמות דוגמת טאבולה, הרי שכדאי לעשות את זה נכון.

ישנם מספר עקרונות / קווים מנחים שכדאי לקחת בחשבון:

תוכן שמייצר ערך

ייתכן שזה יישמע לכם מובן מאליו, הרי אין סיבה שנפרסם תוכן 'סתמי', אבל… כדאי להדגיש את זה.

עלינו לפרסם מאמרים עם מידע פרקטי, טיפים אמיתיים וממשיים או פתרונות לבעיות נפוצות שיימשכו יותר גולשים ויגרמו להם להגיד וואו! לא ידעתי את זה.

לדוגמה, "10 טיפים לשיפור הבריאות הכללית לפני החורף", או "כך תגמלו את התינוק שלכם מטיטולים, צעד אחר צעד".

כותרות מסקרנות

הכותרת היא האלמנט הראשון שהגולש רואה. כדאי להשקיע בכותרות שמעוררות סקרנות, אך לא מטעות.

רבים שוגים לערוך כותרת שמניעה לפעולה, אך בו-זמנית שאיננה משקפת נאמנה את התוכן עצמו.

הטעית הגולש לא רק שתפחית את הסיכויים לקבל פניות, אלא גם תגרום לגולשים לעזוב בזעם את דף הנחיתה.

תמונות איכותיות

חשוב לשלב תמונות מושכות ואיכותיות.

תמונות איכותיות יגדילו את שיעור ההקלקה, והן עשויות גם להשפיע על האופן שבו הגולש יתנהג בדף הנחיתה.

השקיעו בתמונות! אל תקנו תמונות שכולם קונים. ואם אתם יכולים: העלו תמונות מקוריות. אין לכך תחליף.

קריאה לפעולה (CTA)

נכון שאנחנו צריכים להיות אינפורמטיביים ולתת ערך מוסף, אך בסופו של דבר התכנסנו כאן כדי להשיג פניות נוספות לבית העסק.

לכן, התוכן שלנו צריך להוביל את הגולשים לבצע פעולה – בין אם זה להירשם, לרכוש או להמשיך לקרוא.

האם פרסום בטאבולה יתאים לעסק שלכם?

קידום ממומן בטאבולה הוא כלי שיווקי נהדר שיכול להקפיץ את הנראות של העסק שלכם ולהביא תנועה איכותית לאתר.

עם זאת, כמו כל פלטפורמת פרסום, הצלחת הקמפיין תלויה באסטרטגיה הנכונה, באיכות התוכן שתפרסמו וגם בסוג העסק שלכם. לא דומה עסק אחד לאחר. ייתכן מאוד שפרסום רגיל במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, יספק לכם את הנוסחה הנכונה להצלחה.

יחד אתכם, ב-Just Digital נשמח לבחון את מטרות השיווק של העסק שלכם, ולסייע לכם לבחור באפיקי השיווק הנכונים ביותר עבורכם. אנו מתמחים בבניית אסטרטגיות שיווק מותאמות אישית ומזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה.