שיפור יחס המרה

כיצד להביא אל האתר תנועה איכותית ולזכות בעוד לקוחות חדשים? אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא באמצעות שיפור יחס ההמרה

פרמטרים רבים משפיעים על יחס ההמרה: כמה משתמשים חדשים הגיעו לאתר לעומת משתמשים חוזרים, כמה נטשו מבלי לבצע שום פעולה, זמן שהייה בעמוד ומה היה המסלול שעברו (במסלולי המרה מרובי עמודים) וכך הלאה. תפקידו של מנתח הנתונים (איש האנליזה) הוא לבדוק כיצד המדדים השונים משפיעים אחד על השני לאורך ציר הזמן על מנת להגדיל את אחוזי ההמרה בשורה התחתונה

מדדי גוגל אנליטיקס

איך נשפר את יחס ההמרה באתר שלך?

איתור בעיות טכניות בקמפיין

לעיתים מודעות שלמות אינן מוצגות או מוצגות בתדירות נמוכה מדי בשל הגדרות לא נכונות כגון חלוקת תקציב בעייתית.

 

קבוצות מיקוד של משתמשים אמיתיים לשיפור דפי הנחיתה

לפעמים גם המעצבים ואנשי שיווק דגיטלי הטובים ביותר לא תמיד רואים את מה שעין נוספת שמה לב אליו בשנייה.

 

ביצוע אופטימיזציה למודעות

כאשר אין התאמה בין טקסט המודעה או מילות המפתח שבה לבין עמוד הנחיתה, אחוזי ההמרה אינם אופטימליים.

 

שימוש במבחני חלוקה

במבחני חלוקה משנים אלמנטים קטנים בדף או במודעה על מנת לראות כיצד הם משפיעים על אחוזי ההמרה. לפעמים גם שינוי קטן עושה הבדל עצום.

 

תמיד נשאף ליותר

גם אחרי שאחוזי ההמרה עולים, אסור לנוח על זרי הדפנה ויש לשאוף להגדלת אחוזי ההמרה אפילו יותר באמצעות מעקב מתמיד וביצוע שינויים נוספים.

 

שיפור יחס המרה

כיצד להביא אל האתר תנועה איכותית ולזכות בעוד לקוחות חדשים? אחת הדרכים היעילות ביותר לעשות זאת היא באמצעות שיפור יחס ההמרה באתר.

 

חישוב יחס המרה

חישוב יחס המרה או אחוזי המרה נעשה בדרך כלל על ידי חלוקה של סך כל האנשים שביצעו את פעולת ההמרה בסך כל האנשים שנכנסו לדף. לדוגמה, אם יש לנו דף שביקרו בו 300 איש ו-30 מהם מילאו טופס, יחס ההמרה שלנו יהיה 30/300*100 או 10%.

חשוב גם לזכור שבכל מה שקשור לתקציבים של קידום אתרים או קידום ממומן, שיפור המרות לא צריכה להיות המטרה היחידה שלנו:

אנחנו צריכים גם לקחת בחשבון את העלות של כל כניסה לאתר. כלומר, ההחזר האמיתי שלנו על כל המרה תלוי בשאלה כמה בדיוק עלה לנו להביא את התנועה הזו לאתר באמצעות קידום האתר בגוגל או העלאת קמפיין עם מודעות. זהו תפקיד נוסף ש-Just Digital ממלאת.

מהו יחס המרה טוב?

בדוגמה שהבאנו היה מדובר ביחס המרה של 10%. זהו יחס המרה גבוה מאוד, רוב יחסי ההמרה נעים בין פחות מאחד למספרים בודדים, תלוי בתחום. יש מעט מאוד תחומים שבהם יחס ההמרה הוא דו ספרתי.
באופן גס ביותר, כל יחס המרה שמעל 1% נחשב לסביר. יחס המרה של 3% עד 4% נחשב לטוב, ויחס המרה של מעל 4% נחשב למצוין.
הנה עוד כמה נתונים מעניינים על יחס המרה באתרי איקומרס מסקר של חברת Adobe.

 

האחוז הממוצע

כמו שאפשר לראות, האחוז הממוצע הוא 3% (עמוד 8). הקטגוריה עם יחס ההמרה הכי נמוך היא דווקא מוצרי חשמל. גם תעשיית הרכב וכל מה שקשור ל"עשה זאת בעצמך" (כלים וחומרים) נמצאות במקום נמוך. המספרים מתחילים לעלות כאשר מדובר על אתרים של רשתות ידועות (Major Chains) והקוסמטיקה. היחס הגבוה ביותר נמצא בקטגוריית הספורט, הבגדים, הבריאות והמתנות.

 

מוצרים בעלי שימוש יומי

ייתכן שהסיבה לכך היא שמדובר במוצרים שכל אחד מאיתנו עושה בהם שימוש יום יומי ולכן אנשים מתלבטים פחות לפני שהם קונים.
אופטימיזצית יחס המרה – למה לתת לחברה מקצועית כמו Just Digital לעשות את זה?

 

לחקור את הסיבות

לפני שאנחנו בכלל מתחילים לחשוב על שיפור יחס המרה, אנחנו צריכים לזהות מהי הסיבה לכך שיחס ההמרה שלנו נמוך או לא גבוה כפי שחשבנו. כאן יש לנו מגוון של נתונים שאנחנו יכולים לנתח אותו: נתונים של כניסות ממודעות ב-Google Ads או מודעות פייסבוק, נתוני שימוש באתר מ-Google Analytics ונתוני כניסות אורגניות מה-Search Console (למרות ששם אפשר לראות רק את עמוד הכניסה).
מי שעושה את כל הבדיקות האלו הוא איש האנליזה שעובד בחברות שיווק דיגיטלי כמו Just Digital, אלו רק חלק מהנתונים שהוא מסתכל עליהם:

  • איזה חלק מהגולשים שמגיעים מתנועה אורגנית מקפצים בין הרבה עמודים, אבל לא ממירים?
  • האם יש אחוז גבוה של גולשים שנוטשים את האתר חזרה לתוצאות החיפוש (אורגני וממומן)?
  • האם יש התאמה גבוהה בין מילות המפתח לתוכן של האתר? (אורגני וממומן)
  • מהו אחוז המבקרים החוזרים לעומת החדשים? מי מהם מגיע ליותר המרות?
  • ועוד

שיפור יחס המרה באתר

איך יודעים מה בדיוק גורם ליחס המרה נמוך?

לאחר שיש לאיש האנליזה את כל הנתונים הגולמיים, יהיה לו גם הרבה יותר קל לאתר את נקודות התורפה. כלומר, מהן הסיבות לאחוזי ההמרה הנמוכים:
לדוגמה:

  • עמודים ארוכים או קצרים מדי עם מסר שיווקי בעייתי
  • טפסים שקשה למלא אותם או תקלות טכניות אחרות
  • אתרים עם היררכיה לא טובה או מודעה שדף היעד שלה הוא דף אורגני קלאסי ולא דף נחיתה (דף נחיתה אמור לכלוא את הגולש ולא לתת לו לזלוג לדפים אחרים)
  • חוסר התאמה בין הטקסט במודעה שמובילה אל הדף ובין התוכן שלו עשויים להביא לאחוזי המרה נמוכים וגם לפגוע בציון שגוגל נותן לה אתר או דף נחיתה שלא מתאימים לבעלי מוגבלויות. למשל, פונט קטן מדי, שילוב צבעים בעייתי וכו' (מדובר על בערך 20% מהגולשים!)
    ועדיין, כל אלו מספקים לנו רק תמונה חלקית מכיוון שיש אלמנטים שלא ניתן למדוד אותם או שיש לנו יותר מדי חשודים וקשה לנו לבודד אותם.

 

שיפור יחסי המרה באמצעות כניסה לראש של הגולש

כדי לענות על השאלות שהצגנו למעלה, אנחנו חייבים לראות את האתר או דף הנחיתה מנקודת המבט של הגולש, וגם כאן עולם הדיגיטל המודרני מספק לנו לא מעט כלים:


משימות או "מבחני שמישות"

כאן לוקחים קבוצה ניטרלית של אנשים ומבקשים ממנה לבצע את פעולת ההמרה, לרוב באתרים גדולים. אם נזהה מכנה משותף שמקשה עליהם לבצע זאת, נוכל לדעת כי קיימת בעיה מהותית שמונעת גם ממי שמתעניין בנו ליצור עימנו קשר, לרכוש וכו'.


מעקב אחרי גולשים בזמן אמת עם מפות חום

כאן אנחנו עוקבים אחרי גולשים רנדומליים שנכנסו לאתר באמצעות הקלטה של הלחיצות שלהם או תזוזות העכבר (אנחנו לא משתמשים בפרטים האישיים שלהם כמובן…). כך למשל, אם העמוד שלנו מאוד ארוך וטופס ההמרה נמצא במקום נמוך מדי, ייתכן מאוד שנראה שרוב הגולשים בגלל לא טורחים לגלול את העמוד עד למטה!


ביצוע מבחני A/B או מבחני חלוקה

זוהי אולי הדרך הקלאסית עבור שיפור יחס המרה בדיגיטל שקצת יותר קשה לבצע במדיה המסורתית. מה שאנחנו עושים כאן הוא לקחת מספר גרסאות של אותו העמוד ולשנות אלמנטים שנראים לנו שיכולה להיות להם השפעה על אחוזי ההמרה.

רצוי לשנות כל פעם מאפיין אחד של אלמנט אחד. לדוגמה, שינוי צורת השדות בטופס מקווים ישירים לקווים מעוגלים או של התמונה הראשית בעמוד ("תמונת הגיבור). גם שינויי צבעים הם נפוצים מאוד מכיוון שיש תורה שלמה שמסבירה כיצד צבעים משפיעים על מצבי הרוח והפעולות שלנו.

כך אנחנו יכולים להשוות ישירות בין שתי גרסאות ולבודד את הגרסה הטובה יותר. ניתן להמשיך ולשפר עוד את הדף ובסופו של דבר להגיע לאחוזי המרה גבוהים אפילו יותר.

 

סקרים

סקרים רלוונטיים בעיקר לאתרים גדולים. היתרון שלהם הוא שאנחנו יכולים לשאול את הגולשים שאלות באופן ישיר ולא רק לשער מה עובר להם בראש. החיסרון שלהם הוא שלא להרבה גולשים יש סבלנות אליהם וזה גם לא תמיד ברור מתי להפעיל אותם. לדוגמה, הרבה סקרים מופיעים כשהגולש מנסה לצאת מהאתר, אבל מאוד יכול להיות שהוא יצא מהאתר בגלל שהוא צריך לעשות משהו אחר בדיוק עכשיו… לכן, יש הרבה סקרים שמופעלים רק עבור משתמשים חוזרים.


לעבוד ביחד

יש לציין ש-Just Digital עובדת אתכם בשיתוף פעולה מלא לזמן ארוך. בין היתר, אנחנו נותנים פתרון כולל לניהול של קמפיינים ממומנים ולא מסתפקים רק בשיפור אחוזי המרה של עמודים קיימים. בכך לא רק שנעלה את ייחס ההמרה, אלא גם נספק לכם את החזר הכי גבוה על ההשקעה שלכם.

לקבלת הצעת מחיר לשיפור יחסי המרה - השאר/י פרטים

סגירת תפריט