כאנשי שיווק באינטרנט אנחנו מחפשים את קהל היעד הרלוונטי ביותר, אבל גם מסננים החוצה קהלי יעד לא רלוונטיים. אחרת עשוי להיווצר מצב שבו אנחנו משקיעים המון כסף בקמפיין ומביאים הרבה תנועה לאתר, אבל מגלים שחלק ממנה כלל לא רלוונטית אלינו.
אנחנו תמיד יכולים לבצע מיקודים שונים על דרך החיוב (את מי כן לכלול), אבל אם יש קבוצות ספציפיות שאנחנו לא רוצים לכלול, קל יותר לבצע סינון על דרך השלילה.
מספר שיטות לעשות זאת הן במערכת הפרסום של פייסבוק והנגזרות שלה (כגון אינסטגרם) והן בגוגל.
שימוש במילות מפתח שליליות (גוגל)
באמצעות שימוש במילות מפתח שליליות במערכת של Google Ads אנחנו יכולים לסנן את מי שמחפש ביטויים לא רלוונטיים מבחינתנו. יש הרבה דוגמאות לכך ועברנו עליהן כבר בעבר. לדוגמה, כשאנחנו מייעדים קמפיינים רק לאוכלוסיות מסוימות שהן הרוב, אנחנו נסנן החוצה חיפושים לאוכלוסיות אחרות. דוגמה אחרת היא לסנן על פי מוצרים שנשמעים דומה, אבל הם ממש לא זהים (לא נרצה שמי שמחפש "ארון בגדים" יגיע לקמפיין של ארונות מטבח").
ניתן לסנן על פי כוונת החיפוש (User Intent). לדוגמה, מי שמחפש "סרטונים לאילוף כלבים" ירצה ללמוד לאלף בעצמו או לשפר את טכניקות האילוף שלו ולכן הוא קהל לקוחות פוטנציאלי פחות מתאים עבור מי שרוצה למכור שירותי אילוף.
לעבוד רק עם רשימות רימרקטינג
רשימות רימרקטינג (שיווק מחדש) פועלות על פי רשימות קהלים שהגדרנו מראש. לדוגמה, כל המשתמשים שהגיעו לעמוד מסוים באתר או ששהו בו יותר מחמש דקות. כשאנחנו יוצרים קמפיין רימרקטינג אנחנו בעצם מסננים החוצה קהלים אחרים בלאו הכי.
לכן, לפעמים אין טעם להשתמש בקמפיינים רגילים אחרי שכבר צברנו מספר רשימות רימרקטינג, אלא לעבוד עם רשימות הרימרקטינג בלבד. כך אנחנו יכולים להגדיל את הצעות המחיר שלנו מתוך ידיעה שגם אחוזי ההמרה יהיו גבוהים יותר.
אפשרות אחרת היא להחליט שאנחנו כן משתמשים בקמפיינים רגילים, אבל מסירים מהם רשימות רימרקטינג שלהם יש כבר קמפיינים מטורגטים.
שלילה של קהלים על פי נושאי עניין או נתונים דמוגרפים
הן בפייסבוק והן בגוגל יש אפשרויות מתקדמות לחיפוש של קהל יעד, ובכל שלב אנחנו יכולים לבחור שבמקום לכלול את הקהלים האלו בתוך המיקוד שלנו, נוציא אותם החוצה.
בגוגל האפשרות הזו נמצאת תחת קהלים -> אי הכללות (החרגות), עלינו לבחור קמפיין או קבוצות מודעות לפני שנוכל להשתמש בפילטרים.
אנחנו יכולים לחפש באופן חופשי או לעיין בכל אחת מן הקטגוריות לסינון:
לדוגמה, אנחנו יכולים להחריג את כל ההורים שמחפשים מוצרים לתינוקות ולילדים:
בפייסבוק עושים את זאת באופן דומה באמצעות פילוח מדויק ולחיצה על כפתור "לא כולל":
שלילה של קהלים שכבר השתמשנו בהם (פייסבוק)
בניגוד לגוגל, שם אנחנו יכולים לסנן רק רשימות רימרקטינג או רשימות על פי תחומי עניין ונתונים דמוגרפים, בפייסבוק אנחנו יכולים לסנן החוצה גם את כל הקהלים שכבר השתמשנו בהם בתוך קמפיינים קודמים אפילו אם לא מדובר ברשימות רימרקטינג ובתנאי ששמרנו אותם. כך זה נראה:
קהלים דומים (פייסבוק)
קהלים דומים הם עוד סוג של סינון. באמצעות קהלים דומים פייסבוק תסנן החוצה את כל מי שכבר יצר אינטראקציה עם העסק שלנו, אך תתמקד בקהלים דומים לאלו שהגדרנו. לדוגמה, אם יצרנו קהל של מי שהגיע לאירוע של העסק שלנו, נוכל לפנות לקהלים בעלי מאפיינים דומים, אך רק בתנאי שהם לא יצרו אינטראקציה עם העסק.
זוהי שיטה מצוינת להתמקד אך ורק בהבאת לקוחות טריים.
כדי לעשות זאת, לוחצים על יצירת קהל חדש ולאחר מכן בוחרים ב-"קהל דומה":
לצורך הדוגמה, נשתמש בקהל מותאם אישית שכבר נוצר אוטומטית :
חשוב לזכור
יש שיטות רבות לצמצום וסינון של קהלים ולכן יש לנו שליטה גדולה יותר ממה שאנחנו חושבים בכל מה שקשור למי בדיוק אנחנו רוצים להגיע. יחד עם זאת, שימוש מוגזם בסינון יכול לגרום לצמצם נרחב מדי בקהל היעד ולכן יש לשים לב למספר החשיפות שאנחנו מקבלים בפועל, במיוחד אם בעבר כבר הרצנו קמפיין לא מסונן.