בתוך כל המגוון הבאמת עשיר של אפיקי שיווק ממומן, הפרסום בגוגל היה ועודנו נחשב לבולט והחשוב מכולם.
למה?
מן הסיבה הפשוטה: כאשר הלקוחות שלנו מחפשים באופן אקטיבי אחר שירות מסוים, הם עושים את זה דרך מנוע החיפוש. בין אם הם מחפשים מכונת כביסה חדשה, בין אם הם מחפשים אחר שירותי ראיית חשבון, ניתוח אסתטי וכהנה וכהנה.
עד כה זה נשמע מעולה – שכנענו אתכם! גוגל זה האפיק המרכזי. אבל לא לשם כך יצרנו את המאמר הנוכחי.
ישנם לקוחות שפונים אלינו לעתים ומספרים לנו כיצד הם ערכו לעצמם את הקמפיין, מנהלים את הקמפיין בעצמם, ועתה הם מעוניינים לתת למישהו אחר את המושכות מטעמי זמן.
הצצה קטנה 'מתחת למכסה המנוע' של הקמפיין, מגלה תמונה אחרת: קמפיין שלעתים קרובות 'שותה' לנו את התקציב עם הקלקות לא רלוונטיות, המרות מסוימות שלא נמדדות, ומהלכים שונים בקמפיין שלא מנוצלים דיו (ראו גם שיפור יחס המרה).
מטרתנו כאן היא לומר לכם, שבין אם אתם בעלי ובעלות עסקים עם ידע בקידום ממומן בגוגל ובין אם לא; מומלץ לעתים שמומחה פרסום ממומן בגוגל יעיף מבט, ומי יודע, אולי אם נציץ בקמפיין שלכם, תשתכנעו שאתם צריכים מנהל קמפיין צמוד לאורך תקופה 🙂
לגרום לאנשים הנכונים למצוא אותנו
בשונה מקידום ממומן ברשתות החברתיות שם ניתן לטרגט קהלי יעד על-ידי מאפיינים שונים, בקידום ממומן בגוגל אנחנו מוצאים את קהלי היעד שלנו דרך מילות חיפוש.
זה נשמע פשוט אבל בסופו של יום, אחד האתגרים הגדולים בפרסום בגוגל הוא למצוא את אותן מילות זהב. אותן מילים שיביאו לנו עסקים / פניות / רכישות / You name it.
זה אולי נשמע ברור מאליו, אבל המציאות היא שעסקים רבים מבזבזים המון כסף על קליקים לא רלוונטיים.
איך זה קורה?
1. מבקשים לקדם מילים כלליות או יקרות מדי
סיבה אחת היא שישנם מי שמכוונים מראש למילים הגנריות כמו למשל 'ראיית חשבון'.
לצד העובדה שמדובר במילה מאוד כללית ויקרה, הרי שייתכן שמי שמחפש אותה אלו הם אנשים שמבקשים ללמוד ראיית חשבון.
בנוסף, לעתים מילים כלליות לא באמת משקפות כוונה לקבל שירות. למשל: עורך דין גירושין שיקדם את המילה 'גירושין' במקום את הצירוף 'עורך דין גירושין'.
2. לא שוללים מילים לא רלוונטיות
למשל, נניח ויש מפעל שמייצר בסיסי מיטה מעץ מלא והוא מקדם את המילה 'בסיס מיטה' בתוצאות החיפוש.
גוגל עשויים להציג את המודעות של אותו מפעל גם עבור מי שיחפש את הצירוף 'בסיס מיטה מברזל' או 'בסיס מיטה ממתכת'. במקרה שכזה, המודעה תוצג, גולשים עלולים להקליק, התקציב יירד והגולש פשוט יפגוש במוצרים שלא רלוונטיים עבורו.
במקרה שכזה, מנהל קמפיינים בגוגל היה מטמיע מילים שליליות שאומרות לגוגל אדס שאנחנו לא מוכנים להיות מוצגים עם המודעות שלנו עבור כל מי שישלב בשאילתת החיפוש שלו את המילים ברזל או מתכת.
3. נותנים לקמפיין לרוץ מבלי לערוך ניסוי וטעיה
שיווק דיגיטלי הוא בסופו של דבר תחום שכולו ככולו נסמך על ניסוי וטעיה.
נכון שיש דברים שהם יותר ברורים ופשוטים וישנם שפחות. אבל תמיד יש מה ללמוד. תמיד חשוב להסתכל על התנהלות הקמפיין בראייה ביקורתית.
ייתכן ובמסגרת הניהול השוטף של הקמפיין לאורך זמן, נגלה שמילה מסוימת מספקת קצב לידים נמוך מן המצופה, ואילו מילה אחרת מספקת מספר לידים רב הרבה יותר. משם שייתכן ונחליט להשהות את המילה המיותרת ונשים את מלוא התקציב על מילת המפתח הרווחית שלנו.
ואיך מומחה פרסום ממומן בגוגל ידע לעזור?
בפשטות: זה בדיוק מה שאנחנו עושים.
מומחה פרסום ממומן בגוגל מוכרח לדעת כיצד לצלול לתוך מחקר מילות מפתח ולהבין מה באמת עובד בפועל, תוך כדי מדידה מתמדת.
דרך אסטרטגיה שמראש בוחרת במילים בעלות סבירות גבוהה יותר לקבלת פניות, דרך שלילת מילים שיכולות 'לשתות תקציב' פרסומי ללא כל תועלת ודרך מדידה והסקת מסקנות – אנו נשיג עבורכם יותר פניות ובאותו התקציב בדיוק.
לבחון את ביצועי המודעה
יש לנו המון כבוד כלפי מילות המפתח, וחלקן במערכה הוא מכובד ומשמעותי. אבל לצידן, חשוב גם להפנות את אור הזרקורים אל עבר המודעה הפרסומית עצמה.
חשבו על כך: כמה פעמים נתקלתם במודעה בגוגל ולא הרגשתם צורך להקליק עליה? זה קורה כל הזמן. וייתכן מאוד שהמשווקים של אותה מודעה פשוט פספסו אתכם.
גם אם הקמפיין שלנו מופיע בתוצאות החיפוש, זה לא מבטיח שהגולשים באמת ילחצו עלינו. כאן נכנס נושא הקופי של המודעה.
מומחה פרסום ממומן בגוגל מוכרח להבין איך לנסח כותרות ומודעות שמושכות את העין, יוצרות עניין, וגורמות לאנשים להבין מיד למה כדאי להם ללחוץ. זו לא רק שאלה של להיות במקום הנכון – אלא של לומר את הדבר הנכון בזמן הנכון.
סתם כדוגמה פשוטה: לשלב מספרים בתוך הכותרות 'עו"ד עבודה עם למעלה מ-4,500 הצלחות'.
וממש מבלי לצלול לפרטים טכניים: בגוגל ישנה האפשרות לבדוק אילו וריאציות של המודעה הוצגו בתוצאות החיפוש ומה הן השיגו לנו.
זאת לא רק המודעה, אלא גם דף הנחיתה
אנחנו תמיד אומרים שבסופו של דבר גוגל הוא מתווך – הוא מתווך בינינו לבין הגולשים שלנו.
אם גוגל עושה את עבודתו נאמנה, מציג אותנו במילים הנכונות, המודעה שלנו מספרת את המסר המדויק, והפניות עדיין לא מגיעות; כל מה שנשאר לנו עתה זה לבדוק אם דף הנחיתה עומד בציפייה.
מומחי פרסום בגוגל מוכרחים להיות מסוגלים להסתכל על דף הנחיתה בראייה ביקורתית.
וזה לא רק קליקים ופניות – מומחה פרסום ממומן בגוגל הוא יחד אתכם, באותה הסירה
כחלק מן השירות שלנו, אנחנו תמיד אבל תמיד נמצאים בקשר מתמיד עם הלקוחות שלנו.
ראשית כל, שירות מקצועי מוכרח להתבטא בקשר מתמיד.
אבל יש לנו כאן מטרת עבודה מאוד ברורה:
ככל שאנחנו נהיה בקשר מתמיד אתכם, כך גם נדע אם הלידים שהשגנו עבורכם הם רלוונטיים או לא.
כבר היו מקרים בהם הספיקה לנו שיחת סנכרון יזומה אחת בודדה כדי שנבין שאמנם קיבלתם פניות, אך הרלוונטיות שלהן הייתה מועטה בלבד. שיחה שכזאת אפשרה לנו לעשות יחד עם הלקוחות סיעור מוחות, לדייק ולחדד את הקמפיין.
אם אתם מחפשים איש מקצוע שאכפת לו מהכסף שלכם, שמרגיש שההצלחה שלכם זאת לחלוטין ההצלחה שלו, שמבקש להבין את העסק שלכם ולהיות חלק בלתי נפרד ממנו – אנו ב-Just Digital נשמח לספק לכם שירות.