קידום ממומן בגוגל כבר מזמן נחשב לאחד הכלים היעילים והחשובים ביותר ליצירת תנועה לאתר, לידים איכותיים והמרות בפועל.
אבל כמה זה באמת עולה? יש דרך להבין ולשער זאת מבעוד מועד? למה המחירים משתנים כל כך בין עסק לעסק? ומה ההבדל בין התשלום שאתם משלמים לגוגל לבין התשלום שאתם מעבירים לסוכנות הדיגיטל שלכם?
כאן ב-Just Digital נצלול לעומקו של הקידום הממומן בגוגל שמתנהל דרך מערכת Google Ads ונבין איך בנויה שיטת התמחור, מה כולל שירות של ניהול קמפיינים, ואילו אפשרויות עומדות בפני בעלי עסקים שרוצים לפרסם בצורה חכמה ויעילה.
קצת בייסיקס: איך בנויה שיטת התשלום בגוגל?
הפרסום בגוגל מבוסס על מודל שנקרא PPC – כלומר: Pay Per Click.
מה זה אומר בפועל?
אתם משלמים רק כאשר מישהו מקליק על המודעה שלכם. אבל כדי שהמיקום של המודעה שלכם יהיה גבוה, אתם צריכים להיכנס למעין "מכרז" – בו גוגל משקלל כמה דברים: כמה אתם מוכנים לשלם, כמה רלוונטית המודעה שלכם, מהו אחוז ההקלקה עליה, ועוד.
זו הסיבה שקמפיין בגוגל זה לא עניין של לחיצת כפתור – אלא של אסטרטגיה.
התשלום לגוגל עצמו נקרא 'עלות מדיה' (אל תתפסו אותנו במילה, אבל זהו המונח השגור ביותר), והוא משולם ישירות מחשבון ה-Google Ads שלכם באמצעות חיוב כרטיס האשראי.
התקציב הוא יומי, כלומר אנחנו מחשבים כמה אנחנו רוצים לשלם לגוגל לאורך החודש, ומשם מחלקים זאת בהתאם למספר הימים.
נתייחס מיד לשאלה חשובה – איך מחליטים על תקציב יומי?
- רמת התחרות על מילות המפתח (למשל עורכי דין יכולים לשלם עשרות שקלים על הקלקה אחת, לעומת מפעל נגרות מיטות שישלם 80 אג' בלבד להקלקה)
- אזור גיאוגרפי (כיוון שפרסום באזור המרכז למשל הוא נחשב לתחרותי יותר מהפריפריה)
- סוג הקמפיין (חיפוש, רימרקטינג, YouTube וכדומה)
לדוגמה: מילה כמו "עורך דין גירושין" יכולה לעלות עשרות שקלים לקליק, בעוד ביטוי כמו "חנות פרחים בגבעתיים" יהיה זול יותר.
ומה עם הסוכנות? מה כוללת עלות ניהול קמפיין?
לצד העלות של גוגל, יש את התשלום עבור ניהול הקמפיין, אותו אתם מעבירים לסוכנות הדיגיטל או למומחה פרסום. כאן מדובר בשירות שמטרתו לייצר עבורכם את הקמפיינים ולנהל אותם כל העת.
מה כולל בעצם השירות הזה? על מה כולם מדברים כשהם אומרים 'ניהול קמפיינים'?
ראשית כל – אפיון העסק והבנת מטרות הפרסום – האם אתם מחפשים לידים? מכירות באתר? חשיפה למותג? ממש לנבור בעסק שלכם, להיות חלק מהעסק.
משם, לאחר שנשחה בחומר, נצא למחקר מילות מפתח. במילים אחרות, למצוא את הביטויים המדויקים והאפקטיביים שיביאו את הקהל הנכון.
שלב הביצוע בגוגל אדס כולל הקמה של קמפיין עם חלוקה לקבוצות מודעות, המודעות עצמן, בחירת מיקומים גיאוגרפיים ועוד מאפיינים נוספים שלא נלאה אתכם ביותר מדי פרטים בשביל מאמר כללי שכזה 🙂
אופטימיזציה שוטפת – ניתוח ביצועים ושיפור תמידי של המודעות, התקציבים והביצועים ודוחות חודשיים ותובנות עסקיות. המטרה שלנו היא שתדעו בדיוק איך מושקע התקציב שלכם ומה מביא תוצאה.
המחירים לניהול משתנים בהתאם להיקף הפעילות. עסק קטן עם קמפיין ממוקד יכול לשלם 1,500–2,500 ₪ בחודש לניהול, בעוד עסק גדול עם מספר קמפיינים יוכל לשלם גם 5,000–10,000 ₪ ואף יותר, תלוי בגודל, תחום, שפה וקהלים.
מה זה אומר לנתח ולשפר ביצועים?
דמיינו שהרמתם קמפיין לאוויר, יש לכם את מילות המפתח המדויקות, כל מעקבי ההמרות (כמו מעקב אחרי שיחות טלפון או אחרי טפסי צור קשר או רכישה של מוצר) עובדים כראוי. ועתה? מה עכשיו?
עלינו לוודא שהכסף שלכם באמת עובד בשבילכם. שהקמפיין באמת מניב תוצאות. ובמידה ולא, או במידה והוא מניב תוצאות חלקיות, לבחון כיצד לשכלל אותו.
זה יכול להתבטא בשלילת מילות מפתח שעולות לנו לא מעט כסף ולמעשה אינן מביאות דבר. זה יכול גם להתבטא באיכות מודעה נמוכה שעם פעולות שונות תוכל לעלות בציוני האיכות ומשם להניב לנו יותר הקלקות ובעלויות נמוכות יותר.
איש מקצוע שכל העת אתכם, בודק יחד אתכם את פעילות הקמפיין ומוודא שהכסף שלכם מנוצל באופן יעיל.
ומה לגבי שירותים חד פעמיים?
בואו נודה באמת – לא כל עסק מחפש ליווי חודשי.
יש בעלי עסקים שמנהלים את הקמפיינים בעצמם, אבל מעוניינים בנקודת מבט מקצועית. בסוכנות Just Digital אנו יכולים גם להציע לכם שירותים חד פעמיים, כגון:
- הקמה חד פעמית של קמפיין מקצועי – תשלום חד-פעמי שכולל את כל שלבי ההקמה והעברת השליטה ללקוח.
- בדיקה חד פעמית לקמפיין פעיל – מומחה מציץ בקמפיין שלכם, מאבחן בעיות וממליץ על שיפורים.
- ליווי לפרק זמן קצר – לדוגמה, חודש אחד שבו נבנית אסטרטגיה שממשיכה איתכם גם אחרי.
מדובר באפשרות משתלמת לעסקים שמעוניינים לשמור על שליטה, אבל מבינים את החשיבות של נגיעה מקצועית.
למה זה כל כך חשוב לבחור את האנשים הנכונים?
נכון, פרסום בגוגל כל אחד יכול לעשות – אבל פרסום נכון זה כבר סיפור אחר. ללא ידע, קל מאוד "לשרוף" תקציב על ביטויים לא ממירים, טרגוט לא מדויק, קמפיינים לא ממוקדים או דפי נחיתה לא משכנעים.
אנחנו מאמינים שעם הזמן למדנו לדבר בשפה של גוגל, ובו-זמנית להבין כיצד לעשות את החיבור שבין גוגל לבין הצרכים של כל עסק ועסק שעובד איתנו.
אנחנו לא רואים בכם רק כלקוחות, אלא כשותפים אסטרטגיים. אנחנו ביחד באותה הסירה.
בשורה התחתונה – לשאלה כמה עולה קידום ממומן בגוגל אין תשובה אחת
העלות החודשית מורכבת משני רכיבים:
- תקציב מדיה לגוגל – החל ממאות שקלים לחודש, ויכול להגיע לעשרות אלפי שקלים, תלוי בתחום ובמטרות.
- דמי ניהול לסוכנות או למומחה פרסום – בממוצע בין 1,500 ל-5,000 ₪ בחודש, בהתאם להיקף הפעילות.
בשיחה איתנו נשמח לבחון יחד אתכם את סוג העסק שלכם, לערוך מחקר ראשוני ולהבין במדויק את העלויות החודשיות הצפויות לכם.
אנחנו לא פוצחים בקמפיין ולא מוציאים הצעות מחיר, אלא אם אנחנו מרגישים שיש לנו את הערך המוסף לתת, שיש לנו את הנוסחה שאנו מאמינים בה כי היא זו שתסלול את הדרך להצלחה.
בכל שאלה והתייעצות, אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר טלפוני או להשאיר לנו פניה באתר.