JUST DIGITAL BLOG

קידום ממומן לרפואה אסתטית

קידום ממומן לרפואה אסתטית

תחום הרפואה האסתטית פופולרי ומטבע הדברים שגם נחשב לתחרותי למדי באפיקי השיווק הדיגיטליים השונים.

ישנן קליניקות רבות, עשרות טיפולים שונים, מאות אלפי מטופלים פוטנציאליים – וכולם מחפשים מענה מדויק, אישי ומקצועי. ככל שהביקוש גדל, כך גם גוברת התחרות, והתוצאה היא שיווק שיכול לעלות הון תועפות ושמצריך קמפיינרים שתמיד יימצאו עם האצבע על הדופק. ולא, זה לא רק סלוגן.

עבור רופאים, רופאות ובעלי ובעלות קליניקות, השאלה איננה עוד האם לפרסם בדיגיטל – אלא כיצד.

כיצד לנהל קמפיינים שיווקיים שמייצרים תוצאות בשטח, מבלי להפר את גבולות האתיקה הרפואית והרגולציה. כיצד להגיע לקהל הנכון, ברגע הנכון, עם מסר אפקטיבי שמוביל לפעולה – אך גם משדר אמון, שקיפות וזהירות.

אצלנו בסוכנות השיווק הדיגיטלי Just Digital, אנו מציעים מומחיות וניסיון רב בקידום ממומן לרפואה אסתטית. כמוכם, גם אנחנו פוגשים (ועוד נפגוש) את הדילמות האלו מדי יום. גוגל למשל, מאוד קפדנים על פרסום תרופות, ומספיקה ולו טעות אחת קטנה כדי שכל הקמפיין יירד לטמיון ויושבת.

התשובות אינן פשוטות, אבל הן בהחלט קיימות – והן מתחילות באסטרטגיה שיווקית שמכירה היטב את מגבלות התחום, ושלא מתפשרת על ביצועים.

פרסום ממומן תחת מגבלות

במילים אחרות: עלינו לדעת לעבוד עם הקלפים שחולקו לנו, וברפואה האסתטית יש לא מעט אפשרויות ופתרונות.

הייחודיות של תחום הרפואה האסתטית באה לידי ביטוי בראש ובראשונה ברגולציה המחמירה שמלווה אותו. גוגל מגבילה את השפה השיווקית שניתן להשתמש בה. בנוסף לכך, גם משרד הבריאות לא עושה הנחות ואל לנו להסתבך עם החוק. אין להבטיח תוצאות, אין להציג את הרופא כמומחה בתחום ללא התמחות רשמית, אסור להשתמש בדמויות מפורסמות או במטופלים אמיתיים כפרזנטורים, ויש לשמור על איזון בין הצגת יתרונות הטיפול לבין הסיכונים והאלטרנטיבות.

אם לא די בכך, לצד זאת, קיימת תחרות גבוהה מאוד על ביטויי החיפוש בגוגל, תמחור הקלקות גבוה במיוחד, והצורך המתמיד לבדל את הקליניקה מהמתחרים – מבלי להשתמש בשפה אגרסיבית או מסרים בלתי מאושרים.

זוהי סביבה מורכבת, שניהול קמפיין בתוכה דורש ניסיון, דיוק ושיקול דעת.

בחירת מילות המפתח

קמפיין ממומן לרפואה אסתטית בגוגל צריך להתחיל קודם כל בזיהוי נכון של מילות המפתח. אך זה לא מסתיים שם.

ניתוח התנהגות גולשים, חיפוש אחר שאילתות ממירות בעלות תחרות נמוכה יחסית (דבר שניתן לדעת רק תוך כדי תנועה ורק כאשר מפקחים כל העת על הקמפיין), והבנת הטרמינולוגיה שהמטופלים עושים בה שימוש בפועל – כל אלה הם חלק בלתי נפרד מאופטימיזציה אמיתית.

כך למשל, במקום להתחרות על מונח כללי ויקר כמו "טיפול בוטוקס" שגם רבים הסיכויים שלא יאושר לאור העובדה שמדובר בפרוצדורה רפואית עם חומר מסוים, הרי שאפשר לערוך קידום יעיל במיוחד על מילים דוגמת 'החלקת העור', 'טיפול בקמטים ללא ניתוח' וכיוצא בכך. מדובר גם במסר שיווקי טוב וגם בדרך עקיפה להגיע לקהל היעד הנכון.

דף נחיתה ממיר

אנחנו יודעים, אנחנו בטח לא מחדשים לכם דבר כשאנחנו אומרים שצריך דף נחיתה ממיר, אבל לעתים מוטב להדגיש זאת.

גוגל הוא רק המתווך, הוא רק נועד להגיש בינינו לבין הגולשים. מה קרה מהרגע שהם הקליקו עלינו? וודאי שבתחום כה תחרותי ויקר, כדאי שנדע למקסם כל הקלקה והקלקה.

כלל ברזל: גולש שלחץ על מודעה ממומנת הוא לא בהכרח מטופל שיזמין תור. הרגעים הקריטיים שמפרידים בין ליד לבין שיחה עם הקליניקה מתרחשים בדף הנחיתה.

בדפי נחיתה לרפואה אסתטית אין מקום לעודף סופרלטיבים או שיווק אגרסיבי. הדף חייב לשדר רוגע, בטחון, סדר, ועיצוב קליני מדויק. עליו להניע לפעולה מבלי ללחוץ, להציג מידע אמין ומאוזן, לאפשר יצירת קשר בצורה אינטואיטיבית – ובעיקר להתכתב עם הצרכים של מטופל שמגיע ממקום אישי ורגיש.

ב-Just Digital אנו בונים דפי נחיתה מותאמים במיוחד לקליניקות בתחום הרפואה האסתטית, תוך הקפדה על כל פרט – מתוכן שמנוסח היטב, דרך עיצוב UX מוקפד, ועד תשתית טכנית מהירה ונגישה.

אינסטגרם, פייסבוק ו-TikTok: ניהול קמפיינים ברשתות החברתיות הרפואיות

עד כה דיברנו על קידום ממומן בגוגל לרפואה אסתטית, ומה באשר לפלטפורמות האחרות?

הרשתות החברתיות הן כר פורה לשיווק טיפולים אסתטיים – אך גם כאן, הרגולציה אינה מאפשרת לפרסם הכל. האלגוריתמים משתנים לעיתים תכופות, פלטפורמות כמו פייסבוק חוסמות לעיתים קרובות קמפיינים רפואיים אם הניסוח אינו מדויק, ומדובר בזירה שדורשת מומחיות גבוהה מאוד.

בפייסבוק, הרבה יותר מגוגל, כדאי להיזהר. וודאי שלא נרצה חלילה שהיכולת שלנו לשווק בפייסבוק תיחסם בפתאומיות.

לצד כל אלה, יש לדעת לתרגם את שפת המותג הקליני לתכנים ויזואליים שגורמים לגולש לעצור את הגלילה. ההבדל בין קמפיין שמחזיר את ההשקעה לבין כזה שלא עובד – טמון לעיתים בהבדל של מילה אחת בתיאור המודעה.

ניסיון מוכח, שפה רפואית, שיווק מבוסס נתונים

ב-Just Digita אנו מבינים היטב את הרגישות של התחום, מכירים את הפסיקות וההנחיות הרגולטוריות, ויודעים כיצד לנהל קמפיינים מוצלחים – בתוך גבולות החוק, ולא מעבר להם.

האם יש לנו פה פתרון קסמים? האמת שלא.

פשוט צריך לדעת לנהל את הקמפיין כל הזמן. אתם מוכרחים שיהיה מישהו אתכם שיבחן את הקמפיין כל יום ויום, יבין אם הוא מניב תוצאות, מה לשנות, וכיצד למקסם את התקציב ולנצל אותו בצורה נכונה.

העבודה שלנו מתבצעת בשקיפות מלאה מולכם – מניתוח קהלים, דרך בניית מסרים ודפי נחיתה, ועד ניטור, אופטימיזציה ודוחות ביצועים שוטפים. כל קמפיין נבחן בשטח – לפי לידים שהפכו לטיפולים, ולא לפי קליקים שלא הניבו דבר.

התייעצו איתנו בכל שאלה

עבור רופאים ורופאות, בעלי ובעלות קליניקות לאסתטיקה רפואית שרוצים לבלוט, לייצר תנועה איכותית, ולבנות מותג אמין לאורך זמן – קידום ושיווק דיגיטלי מדויק יכול לסלול את הדרך אל עבר גדילה משמעותית בסד"כ הלקוחות.

אנו בטוחים שאתם עוד מצויים בשלב הבדיקות, וסוקרים אחר סוכנויות שונות. אנו נשמח לייעץ לכם בכל שאלה, ובמידה ונצא לדרך משותפת – הרי שנלווה אתכם בתהליך הזה מהצעד הראשון – במקצועיות, בדייקנות ובאחריות מלאה.

רוצים לדעת מה אפשר לעשות בקליניקה שלכם? נשמח להכיר אתכם.